Scroll Top
office-932926_1920 (2)

Hjemmekontor? Tenk sikkerhet

Det å sette oppe et hjemmekontor krever mer enn bare en datamaskin. Skal man jobbe hjemmefra over lengre tid er det viktig å tenke på om man har alt som skal til. Kanskje har man bruk for en ekstra skjerm, web kamera, eksternt mus og tastatur samt docking.

I tillegg er det viktig at man ivaretar sikkerheten til bedriften også når man benytter hjemmekontor. Under har vi satt opp noen punkt slik at man kan kontrollere om man er tilstrekkelig sikret.

Ta gjerne kontakt med oss om dere er usikre på hva som er viktig for akkurat din bedrift. Dere kan nå oss på tlf.: 70 11 42 00 eller firmapost@aledata.no

  • Antivirus
    • Kontrollerer at maskinen har et fungerende antivirus og anti-crypto programvare installert.
  • Kryptering og 2-faktor
    • Sørg for at alle bærbare maskiner er kryptert. Da er dine data sikret om uvedkommende skulle få tak i maskinen din.
    • Sett opp 2-faktor for alle pålogginger. Da er man bedre rustet mot at uvedkommende får tilgang på de samme systemene.
  • Brannmur
    • Generelt så anbefales det at man har en god brannmur løsning også hjemme.